måndag 11 juni 2012

Måndag, regnigt och ... sniglar!!!

Måndag igen efter en regnig helg och med regnet ...sniglar!!! Usch säger jag bara! Plocka, plocka och plocka igen, ryggen går snart av! Det bara ploppar upp.

Men lite kort har blivit gjorda, skönt att sätta sig vid pysselvrån.

Först ett sk "kuvertkort", inte riktigt min grej kändes det som, ett helt ark gick åt! (Snål kanske?) Höll det i olika blå och lite grå toner Ett "Maja design" papper, en spetsblomma, inköpt på "Scrapbookeriet" retroblommor, färgade med Ditress och klippta i uddarna med en mönstersax, den inre blomman en annan punch, "liten prästkrage" i grått, och halvstenar i blått, tror jag köpt dem på bokhandeln i Varberg. Ett hjärta från PY Hobby.
Ett kort inuti att skriva sin hälsning på och stämpel och köpt på "Scrapbookeriet", Derome.

Baksidan med utstansat hjärta och stämpel  och "Pettercarin" skrivet med guldpenna.

Nästa kort med 3D- motiv, retroblommor klippta i uddarna och vikta, färgade i svart på uddarna och en mörklila ros i varje. En liten spetsrosett och en charm, tack Anneli för den! Bakgrund  ett "Maja design" papper i dovt rosa och ovanpå en ljusbeige cardstock. Silvriga halvpärlor och ett utstansat hörn.

Ett omslag till chokladkaka som Susanne på "Scrapbookeriet" visade mig, texten skrev jag ut på datorn, papper ett från "Magnolia".

Så ett sista kort, ganska enkelt, en pelargonblomma i 3D. Bakgrund ett "Maja design", grön cardstock och blommor från PY Hobby, utstansade blad med en MS punch.

Tvättmaskinen är snart klar och sedan ska käre maken och jag gå en runda med Ritzie, vår tax.
Här ligger hon och gottar sig i solen och på sin egna dyna, någon annan duger inte!

Ha de så bra, sköt om er!

Pettercarin






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar