torsdag 6 december 2012

I adventstider....

Vilken fin vinter vi har just nu, säkert 2 dm snö och 10 minusgrader, härligt att det får ligga kvar! Så mysigt på kvällarna att tända adventsstakar och halmstjärnan och bara njuta....

 
Gjorde den här halmstjärnan på en kurs i halmslöjd på 80-talet, väldigt roligt! Och den vill jag gärna ha uppe varje år.
 
Så här ser vårt köksfönster ut.
 
 
Det är så fint att kunna sitta vid fönstret och se ut, i Mölndal hade vi ett hyreshus mitt emot och kunde inte ha köksbordet vid fönstret.... njuter av detta...
 
 
Lite kort igen, fick beställning på gratulationskort....
 
 
 
 
 
 
De skulle ha sedelficka i alla tre, det tredje har jag visat innan.
 
Nu blir det en hundrunda i snön och sedan lite lätt mat, vi ska på julbord i kväll, det är PRO som ordnar det.
 
Ha det så bra, ta hand om er!
 
Kramar
Carin
 
 

3 kommentarer:

  1. Så vacker adventsstjärna. Det är en speciell känsla att ta fram det man gjort själv. Jag höll mycket på med näver förut, så i vårt fönster hänger en flätad näverstjärna.Mysigt i ditt köksfönster. jag plockar fram några dukar eller saker varje dag. Då hinner man njuta av dem längre. Julhelgen går ju så rasandes fort.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Hej Carin.
    Vad pyntat du har det i köket, mysigt. Halmstjärna lyser så vackert.
    Fina kort du tillverkat igen.

    Hoppas ni får avnjuta ett riktigt gott julbord. Lagom är bäst!! Blir gärna lite för mycket mat o sen mår man inget vidare.
    Trevlig helg, kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Vilket härliga kort och jag gillar din text stämpel!

    Kram anneli

    SvaraRadera