söndag 2 december 2012

10 minus och det ser ut att bli soligt.....

Oj vad länge sedan jag skrev något här, det bara rullar på med dagarna.. fullt upp men idag ska vi bara vara hemma och ta det lugnt. Igår ett litet, litet födelsedagskalas och i fredags Kyrkans Julmarknad, först var jag där på dagen och hjälpte till med att göra smörgåsar, blev nog 250 st, dels med ägg/ansjovis, (går mest)  dels med rökt korv och några med ost (såg äggsmörgåsar när jag lade mig på kvällen!) Sedan på kvällen var jag med och gräddade våfflor, också populärt till kaffet! Men vad trött jag var igår på förmiddagen, gick och lade mig under en filt ett par timmar och det händer inte ofta att jag gör.....

Några kort har blivit gjorda.

 
 
Det nedersta har motiv från en servett. Såg i en blogg (kommer inte ihåg vilken) ett tips om att föra över motivet till tunn vit kartong istället för att använda dubbelhäftande ark. Man lägger först ett par ark kopieringspapper på strykbrädan, därefter den vita tillklippta kartongen (eller vit cardstock) över det plastfolie "Glad Pack" och över det servettmotivet, det översta tunna lagret. Över alltsammans lägger jag ett/två ark kopieringspapper och stryker med varmt strykjärn, se bara till så inte plastfolien sticker fram och fastnar på strykjärnssulan. Kolla efter ett tag så det fäst i kanterna , då är det klart. Det blir jämnt och slätt och inga veck som det lätt blev med det dubbelhäftande (för mig) och det blir inte så tungt heller.
Nu blir det frukost och kanske en promenad i solskenet, i eftermiddag tänder vi det första adventsljuset och bara myser!
 
Ha det så bra, ta hand om er!
Kram
Carin
 

2 kommentarer:

  1. Hej Carin
    Sänder en varm 1a advents hälsning till dig.

    Du har varit flitig på flera sätt märker jag. Kortet som var fr en servett är väldigt fint, ja dom andra åxå såklart.

    Kram fr Lotta

    SvaraRadera
  2. Trött var jag också efter vår basar och auktion plus allt annat som varit i veckan. Vi tog en skön avkopplande helg som vår egen belöning.... på annan ort !!! Kommer i bloggen. Nu ska jag njuta av adventsplock hemma. Dina kort är super. Spännande beskrivning av servettkortet. Har aldrig provat. Synd att du bor långt borta !!!
    Kram Eva

    SvaraRadera