torsdag 7 februari 2013

Länge sedan.....

Det var ett tag sedan jag skrev något här, det är lite släktforskning  som gäller nu ett tag. En hobby jag hållit på med sedan 1992! Men lite kort har blivit gjorda ändå.
Igår morse när jag vaknade hade det kommit ca 1 dm snö så det var bara att ut och skotta.... Vackert som på ett julkort.


Ritzi är inte pigg på att gå ut tidigt på morgonen, på taxars vis ligger hon under täcket och här behagar hon visa sig, mycket sömnigt!


Lite kort också, bla på ett med servettmotiv, förra torsdagen var jag på en fest på bygdegården som församlingen hade för alla som på ett och annat sätt hjälpt till under förra året och det var så vackra servetter, såklart var jag tvungen att spara den och så här blev kortet!


Inte så tokigt tycker jag. Ett annat kort....äppelblomsmotiv.




Här ett vårligt kort med tacka och lamm, pappret är så fint med glitter på blommorna.


Det är ju "alla hjärtans dag" nästa torsdag och här ett kort som kanske passar...


Ha det så bra, ta hand om er!

Kram
Carin









5 kommentarer:

  1. Hej! Hittade till dig genom en annan blogvän! Har rullat upp o ner din blogg och ser att du gör så himla fina saker! Släktforskning har jag också gjort tidigare, det är roligt! Önskar dig en mysig fredag kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Hej Carin!
    Hittade in till dig genom Evas Pysselsida:)) Såååå vackra kort du gör, me like:)) Jag har testat nån gång med servetter då gjorde jag med decoupage teknik. Hur gör du? Jag kommer att kika in till dig igen, kul att hitta fler bloggvänner:)) Du är välkommen in och kika runt hos mig oxå:))

    Ha en fin Söndag
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Finfina kort igen. Nu får man titta efter vackra servetter när man är någonstans. det blev ju så roligt att använda ditt tips. Äppelblomskortet är ju toppen tycker jag.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Hej igen och grattis. Jovisst gäller vinsten, tack vare att du redan berättat för mig att du inte kunnat länka. Då är det helt okej !!
    Jag har din adress så vinsten kommer snart.
    Ha en bra dag !! Kram Eva

    SvaraRadera