torsdag 19 december 2013

Julkort och lite till.....

Nu närmar sig julhelgen med stormsteg och inget är förberett tycker jag, bara fått handlat hem julmaten. Så nu får jag kavla upp ärmarna och sätta fart med Jansson, lite bak och käre maken talar om grisfötter! Flera år sen vi hade det så vi får se vad det blir av det....

I lördags var det julmarknad här i Horred och jag är jättenöjd med försäljningen av kort, både julkort och grattiskort sålde bra, jätteroligt! Har också suttit flitigt och tillverkat.
Här kommer ett par av dem.

 
Har också fått ett par beställningar på gratulationskort, dels till en ung kille (svårt) och ett till en 60-åring (dam).

 
Det understa lämnade jag i går onsdag och idag fick jag göra ett nytt, det första hade kommit bort! Som tur hade jag ett liknande motiv så det gick vägen.
 
 
Så här ser det ut i köket när det är pyntat för advent, ljusstaken är handgjord och jag tycker mycket om den. Nu på söndag är det ju fjärde advent och då ska det läggas på juldukar och tomtarna ska få komma fram.
Ha en fortsatt fin vecka och ta det lugnt med julstöket....Ta hand om er!
Kram, Carin
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Ja tiden går fort nu fram till julhelgen. Men det gäller att inte stressa ihjäl sig för det. Blir ju jul ändå liksom.
    Fina kort i fina färger som du tillverkat. Förstår du sålde bra.

    Här hemma pyntar jag allt till 1a advent, både ljusstakar, stjärnor, tomtar o alla juldukar kommer fram då. Granen står på vår inglasade balkong sen 1 v tbx. Vill njuta under hela adventstiden av allt det fina o mysiga.
    GOD JUL o GOTT NYTT ÅR önskar Lotta med sambo

    SvaraRadera
  2. Visst är de roliga vovvarna. Man kan inte gömma något gott för dem. Dina kort är verkligen ljuvliga. Du har så fina motiv och komponerar korten så passande till motiven.
    Jodå, tomten kommer på julafton väl ??? !!! Även på min blogg.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Så mycket fina julkort du har gjort så mycket fina detaljer på dem...
    Önskar dig en riktigt mysig & God Jul
    Kram Anneli

    SvaraRadera