söndag 13 januari 2013

Födelsedagskort med gamla foton.....

Eftersom jag släktforskat och är intresserad av gamla foton har jag ibland använt dessa till korten, Det här har nu jag suttit med igår och på förmiddagen idag, det ska min svåger få.
Fotona föreställer hans morfar och morfarsfar och morfarsmor, min man Stig och brodern Bertil har aldrig träffat deras morföräldrar. De dog i tidig ålder, morfadern i den tidens gissel, tbc och ett par år senare mormodern i cancer. Min svärmor och hennes syskon blev därför tidigt föräldralösa med vad allt det innebar.....



Man får hoppas kortet blir uppskattat.....det medföljer en antavla på anorna och en teckning på soldattorpet där de var bosatta.

I februari ska en sondotter till födelsedagsbarnet "namngivas" och det blev ett kort till den lilla flickan som ska heta Vanja. Hade sådan tur att det fanns en stämpel till just detta med namngivning, det är från "Stämpelkällan" och tror den fanns hos "Pysseltagen".



Det märks att dagen längt sig med en halvtimme, det är minusgrader och vi har haft sol idag, härligt!

Ha det så bra, ta hand om er!

Kram
Carin







2 kommentarer:

  1. Superfina kort du tillverkat. Och mottagaren av kortet med gamla foton väcker garanterat glädje och tacksamhet. Det är ju inte vilka personer som helst på korten utan "kända namngivna släktingar".
    Jättekul och få.

    Här på ostkusten sitter vi med snö upp till knäna. Kommit otroligt mycket snö. Och halt är det, så jag håller mig inomhus.
    Ha de gott vännen, kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Så fint att du använder gamla foton.Annars kanske de bara skulle bli liggande i en låda. Nu får de en historia synlig. Bra gjort !!
    Namngivningskortet är precis så gulligt som det ska vara. Vilken tur att det finns stämplar till alla tillfällen.
    Här är orken hyfsat tillbaka. Ska bara få ordning på den sega hostan också. Vilken pärs detta blev.
    Kram från Eva

    SvaraRadera