måndag 7 januari 2013

Lite in på det nya året....

Ja, nu är vi några dagar in på det nya året, så fort det går! Jul och nyårshelgerna har bara rusat förbi och trettonhelgen var som en vanlig helg. Det har varit ovanligt lugnt, på julafton hade vi Stigs kusin med man här och vi var hos dem på nyårsafton. Vi brukar turas om att vara hos varandra, vi är bägge barnlösa och ensamma på det viset.
Men det är skönt att nu är det vardag igen, julsakerna är bortplockade och nu vill jag bara ha en tulpanbukett på köksbordet!
Imorgon ska jag åka med en fd granne som nu bor på äldreboendet Ekås till sjukhuset i Borås. Hon behöver ha en "ledsagare" med sig och kan jag så brukar jag ställa upp.Och på onsdag ska jag åka med till IKEA i Kållered, ska köpa en slags hylla till mitt pysselbord så det blir lite bättre plats. Det blir lätt att det svämmar över......

Lite har blivit gjort, lite önskemål på presentkassar finns så jag har försökt få till några att välja på.

Men aj, vad jag bedrog mig, det går inte att föra över foton, kommer inte in på "Bilder" så besviken jag blir!!!

Men ha det så bra, ta hand om er!

Kramar
Carin

2 kommentarer:

  1. Din vecka verkar fullbokad. Men har du redan fått bort julsakerna. Jag har börjat så smått. Ska försöka att sortera samtidigt.
    Jag hade också problem med bilderna. Jag öppnade min blogg med Google Chrome. Sen kunde jag göra som vanligt.
    Men de måste för 17 se till så att Blogger fungerar !!!!!!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Håller med att helgdagarna passerat rätt så fort. Kanske beror på att både jag o sambon varit rejält förkylda och inte varit på topp.

    Men är skönt med vardagen igen. Här är julen bortstädad nu. Dock inga tulpaner ännu, men får inhandla det.
    Fått lite lite pyssel lusta och har dekorerat 40 st små tändsticks askar nu, med julmotiv!!
    Ha de gott kära du, kram Lotta

    SvaraRadera