söndag 4 november 2012

Kuvertkort på annat vis....

I fredags när jag var ner till affären och handlade fick jag en förfrågan om jag kunde göra ett gratulationskort till dagen efter.... och så klart kunde jag det. Fick fria händer och så här blev det.

 
Motivet ett "kuvertkort" i 3D, tror jag köpt motivet från "Lottas hobbyhörna", kakservett köpt hos "Scrapbookeriet" i Derome, det blå pappret ett "Maja design vintage", rosor från PY Hobby och stämpeln från "Inkido" rullat upp hörnen och färgat runt om med "Vintage foto" Distresss.  Beställarna blev mycket nöjda med kortet och beställde ett liknande till slutet av månaden, så roligt!
 
Här ett annat beställt kort som väntar på att hämtas.
 
 
Mottagaren är snickare och som tur hade jag ett motiv i 3D, hoppas att det passar? Bakgrund ett "Maja design" med björnbär, charm en hammare från PY Hobby, rosett i lila med en ros och utstansade retroblommor som är vikta i blombladen. Stämpeln från "Vilda stamps", tycker så om den! Få se om det godkänns.....
 
Här är regn och mulet, det gäller att klä sig, igårkväll när Ritzi skulle ut sista svängen gick vi bort till Horreds kyrka för att se alla ljusen på gravarna, tycker det är så stämmningfullt.
 
Ha det så bra, ta hand om er!
Kramar
Carin
 

2 kommentarer:

  1. Hej jag hittade din blogg o ser att jag varit inne på din blogg förut.
    Jag fixar en vätte o en magnet med tomte o skickar till dig. Sänder ett mail med min adress åxå.
    Vi hörs vidare. Ha det så gott, tänd några ljus o mys i mörkret.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Underbart fina kort!!! Kuvertkortet är helt ljuvligt!!!
    Kram!

    SvaraRadera