torsdag 4 oktober 2012

Regn, äppelkakor,grattiskort och ..julkort.

Några dagar sen jag skrev något, inget speciellt har hänt utan det rullar på som vanligt och det är skönt.

Inga kanelbullar blev bakade utan 2 olika äppelkakor, hämtat äpplen på hembygdsgården, fallfrukt och då måste man ju ta hand om dem också, det var inga mängder utan det räckte till två äppelkakor, typ sockerkaka som hamnat i frysen. Själv får jag inte äta sånt här sött och käre maken är så nöjd med en skorpa till kaffet, gillar inget sött fast han får äta det.

Här har regnat i flera dagar i sträck, alltid kommer det när vovven ska ut och hon gillar inte att bli våt. Men det är perfekt pysselväder så det har blivit lite kort gjorda. Bla ett grattiskort, vi ska på födelsedagskalas på lördag och naturligtvis måste jag göra ett kort till Jorun, lägga i en slant och ha med en blomma också.

 
 
Hoppas hon tycker om det.....
 
Så har det blivit några julkort också, bla några små som man kan sätta i en julgrupp, bra att få användning för restbitar.
 
 
Detta har måtten 9,5 x 9,5, har använt kortstomme 10x 10 cm, köpt på Pysseltagen och skurit av ca ½ cm så går det lättar i kuveret. (tycker jag)
 
 
Också ett litet kort, kommer inte ihåg vad måttet kallas, C7 ?
 
 
Såklart såg jag att det kommit nya dies och såklart blev man lockad att köpa dem..... Granen en Memory Box die och renen en die från Marianne. Kortstomme köpt från PY Hobby, köpte förpackningar i rött och i grönt förra året och hade kvar.
 
Oj, nu ska Ritzi ut igen, sista gången för i dag och tror det regnar igen? Vilken blick jag kommer att få, annat var det med vår labbe, hon älskade att gå ut i vilket väder som helst.
 
Ha det så bra, ta hand om er!
 
Kramar
 
 
Carin
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Sååååå vackert kortet med den lila blomman blev. Vilken färgklick ! Blir hon inte glad för det då vet jag inte. Du är så flitig med julkorten , men det är ju kul att testa nya grejer.
    Vår hund gillar inte heller att bli blöt om tassarna !!!
    Kram Eva

    SvaraRadera